Minnenas television

På jul-dagen hamnade jag fram-för TV:n då övriga familjen var på lång-promenad. (Jag har känt av ischiasen på sistone, förmodligen för att jag legat i drag. Jag har kontaktat bostads-rätts-föreningen om att täta våra fönster, men hittills utan resultat!) Till min glädje visade Minnenas Television två hög-kvalitativa program. Dels Mosebacke Monarki, vilket trots ett flertal tramsiga inslag håller relativt hög kvalitet enligt min mening. Dessutom hade man den goda smaken att visa Gideon Wahlbergs klassiska folk-lustspel Söderkåkar. I sanning hög-kvalitativ underhållning. Något av det bästa den "röda kanalen" (TV2) fram-bringade under 1970-talet, enligt min mening.

Efter detta följde Konungens jul-tal, vilket jag fann mycket inspirerande. Hans Majestät tog på ett förtjänstfullt sätt upp svåra ämnen, såsom finans-krisen som miljön och inspirerade oss under-såtar att tänka positivt och att hålla samman. Ett mycket gott initiativ av TV 1 att visa detta jul-tal, som tidigare endast kunde höras via radio.

//S-O

Kommentarer
Postat av: Gottfidsson

Då min Tele-vision två-till-sats har gått sönder, och någon ny inte står att få, vare sig på Rundströms Radio, Söderköping Radio-affär eller på något av de obskyra radio-affärerna i Norrköping olika handels-platser missar jag en hel del television jag annars säker-ligen haft nöje av. Tack Sven-Ove för recensionen. Gifvetvis hörde jag Konungens tal på kristall-mot-tagaren, jag tycker att det och Nobel-festen gör sig bäst i detta medium.

2008-12-30 @ 15:10:19
Postat av: Gunnar Odensson

Hejsan Sven-Ove!



Har du börjat reklamfinansiera din blogg?



Jag blir här meddelad att jag ska flyga med Luft-Hansa för 1699 kronor.



//GO

2008-12-30 @ 21:19:33
Postat av: Sven-Ove

Jahadu. Ja, det kan du bort-se ifrån. Jag vet inte riktigt hur denna annons kom dit, men ämnar kontakta Bloggen och fråga!

2008-12-30 @ 21:21:41
URL: http://svenove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0