Bad-byxor

Jag har tidigare ond-gjort mig över det o-hygieniska och o-smakliga i rådande kläd-mode, där byxan hänger och blottar de allra privataste delarna. Till min förfäran upptäckte jag vid mitt senaste besök i sim-hallen en annan av den moderna dressningens avarter. Ett par gossar sprang förbi mig på vägen ut i bassängen. Jag såg tydligt att de var alldeles torra i håret och således inte tagit vederbörlig dusch före badandet. Jag tog dem i örat (bildligt talat!) för tillrätta-visning och såg då till min förfäran att de bar långt uppdragna KALSONGER UNDER BADBYXORNA. Jag frågade givetvis skarpt varför de behållt underkläderna på och fick till slut ett svar i stil med att "det ska vara så nu". (En av mina dotter-döttrar bekräftade senare för mig att det är senaste mode att bära underkläder under badkläderna). Gossarna över-lämnade jag, under lama hot att bli polis-anmäld för miss-handel, till bad-vakten som under mitt överseende tillrätta-visade dem. Jag hoppas att jag slipper se något liknande i hallen igen!



//S-O

Kommentarer
Postat av: L.E. Gottfridsson



Det är mycket hedervärt av dej att ta strid för ordningen i våra bad-hus. När jag var barn var det naken-bad och kall-badhus, senare fick vi bad-dräkter, och det var mycket uppskattat. Dock hade vi dem aldrig på i bastun, och vi hade definitivt inga under-kläder under. Jag tror att förflackningen i betéendet hos ynglingarna i badhuset har att göra med den nya generationens allmänna bort-skämd-het. Sedan de flesta fått varm-vatten-beredare, bad-kar och även otyget "dusch" installerade i sina hem tror desamma att bad-huset är en plats för stoj och glam. Jag minns att samma ut-veckling skedde vid sjöar och vatten-drag när badhusen byggdes. Vart ska detta sluta?

2008-12-09 @ 13:27:03
Postat av: Odd-Ivan Ädelkvist

Ve och fasa över detta otyg!



Var söndag i ojämn vecka far jag med bilen till Linköping för att handla vetelängder och kroppspuder. Jag brukar passa på att besöka badhus-anläggningen i och med detta. Har ända sedan 1990 drivit denna kamp på inom-hus-badhuset i Linköping. Tyvärr tycks det inte ske någon förändring i positiv riktning. Ungdomarne klä sig över allt mindre yta i flera lager - vad hände med den gamla hederliga ylle-dräkten som täckte både rygg och buk? Jag är dock ingen bakåtsträvare utan inser att nylon är framtidens material, men enkom lågt skuren underbyxa i offentlig miljö är icke passande! Var är föräldrarna när de behövs som mest?

2008-12-09 @ 22:44:59
Postat av: L.E. Gottfridsson

Har kropps-kultur-butiken öppet å söndagarne?!

2008-12-10 @ 14:14:53
Postat av: Odd-Ivan Ädelkvist

Jag handlar alltid mitt kropps-kulturat hos Baron Yxspjuth på kapellet, dessa affärer sköts helt ideellt. Varorna skeppas från Indiska högträsket via Trelleborg. Pudret består av en kompott av soltorkat myrsloksfett, stampat grisborst, sågspån, fostervatten samt aromämnen och således helt ekologiskt. Vetelängderna får jag från hans fru Sol-Britt. Angående söndags-öppna butiker vet jag så-ledes inget mer än att fenomenet i sig är ett otyg och strider mot all kristen vett, etikett, sed och moral.



Medan nu Israels barn voro i öknen, ertappades en man med att samla ihop ved på sabbatsdagen. Och de som ertappade honom med att samla ihop ved förde honom fram inför Mose och Aron och hela menigheten. Och då det icke var bestämt vad som borde göras med honom, satte de honom i förvar. Och HERREN sade till Mose: “Mannen skall straffas med döden; hela menigheten skall stena honom utanför lägret.” Då förde hela menigheten ut honom utanför lägret och stenade honom till döds, såsom HERREN hade bjudit Mose. (4 Mos 15:32-36)

2008-12-10 @ 19:28:48
Postat av: Sven-Ove

Med all repekt för ditt bibel-kunnande, O-I, vill jag ändå på-peka för-delarna med söndags-öppna apotek för de gamla med krämpor!







//S-O

2008-12-10 @ 22:52:43
URL: http://svenove.blogg.se/
Postat av: kallsongbadare

De är bara ett mode tagga ner. Det är borta om ett par år om man börjar klaga på småsaker hela tiden får man ingen tid att njuta på.

2009-01-24 @ 21:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0