Bakvänt byx-mode

När jag var i 20-årsåldern blev begreppet "Gällivare-häng" allmänt för de s.k. raggarnas sätt att inte dra upp jeans-byxorna ordentligt. Detta får väl tillsammans med ohämmat alkohol-intag och usel musik-smak betecknas som ett av de mest mot-bjudande dragen i denna även i övrigt dubiösa "kultur-yttring".

Till min förfäran har jag på sistone sett att detta högst ovårdade kläd-mode på nytt sprider sig bland våra ungdomar. Både gossar och jäntor visar oförblommerat upp sina bakdelar - i bästa fall sitter underkläderna på plats, men det är heller inte ovanligt att man helt sonika visar upp skinkorna för den som behagar vilja se. Något som inte bara är osmakligt, utan även i högsta grad o-hygieniskt. Jag finner det vara föräldrarnas plikt att köpa sina barn byxor med rejäl midja, vilka lämpigast hålles på plats medelst ett rejält läder-skärp alt. hängsel. För flicke-barnen torde lång-kjolen åter kunna komma till heders. Det åkommer också skol-sjukvården att informera om det olämpliga, ur hygienisk synpunkt, i att gå med sina privataste delar blottade.



/Sven-Ove


Kommentarer
Postat av: Bertil Karlsson

Ja där slår du huvudet på spiken Sven-Ove! För en gångs skull håller jag HELT med dig! Bakdelen, den ska man endast visa hålet i torrdasset!

När nu även flickor går omkring med detta förfärliga mode är det väl inte konstigt om de blir våldtagna! Nej, flickor ska bära kjol, där slår du huvudet på spiken, som jag visst redan påpekade.



Mitt enda problem med dotterdottern är, som jag nämnde i en tidigare kommentar, detta med kjolen. Hur jag än försöker påpeka det fina och ädla med att vara kvinnlig, slår hon bara ifrån sig. Men det är trots allt en fin flicka som varken röker eller spritar och tiderna har väl förändrats vare sig jag eller du, Sven-Ove, vill det eller inte.



Och lyckligtvis visar hon inte skinkorna för sin morfar för då, då skulle de få smaka på rottingen! Skinkorna alltså.

2008-11-29 @ 21:20:00
Postat av: Anonym

2008-11-29 @ 21:22:35
Postat av: Sven-Ove

Ja vad var det för fel med skol-uniform egentligen? Vet inte exakt var herr Björklund står i frågan, men han borde väl inte vara oäven att införa en dylik mundering?

//S-O

2008-11-30 @ 15:14:24
URL: http://svenove.blogg.se/
Postat av: L-E Gottfridsson

Ja, S-O. Med rejält med tyg i byxorna, in-stoppad skjorta och helst både svång-rem och hängslen kan man se, att här kommer en karl som betalar sina räkningar i tid och kan backa med släp-vagn. Allt detta för-bereds givetvis bäst genom till-vänjning redan i småskolan. Och, Bertil, dra dig inte för att ta till rottingen, o-avsett vad mjäk-generationen föräldrar av idag säger. Själv fick jag, för att citera Bert Karlsson, stryk hemma, och det har jag inte tagit skada av.

2008-11-30 @ 20:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0