Fart-gupp

Den ymniga förekomsten av fart-gupp i kommunens vägar är ett gissel. Det går knappt en dag utan att ett nytt hinder växer upp ur marken. Min syn är förvisso för åldern god, vilket min optiker påpekade vid senaste syn-undersökningen, men jag har ett litet brytnings-fel, vilket gör att jag har svårt att uppfatta rymden i vissa perspektiv. Detta har förorsakat att jag två gånger har passerat just ny-byggda fart-gupp i en betydligt högre hastighet än vad som är lämpligt, med skador på under-redet på min SAAB som resultat. Min hustru, Gun, åkte dessutom med mig vid ett av dessa tllfällen och hon klagade efteråt på smärta i nacken.

Jag har kontaktat kommunen med skadestånds-krav, då felet ju ligger i att de på ett slentrian-mässigt sätt bygger trafik-farliga hinder som är en fara för kommun-invånarna, men hittills helt utan resultat. Dock kan jag ju inte vara ensam om att ha råkat ut för detta. Nästa steg blir att starta en namn-insamling för att få våra politiker att ta reson. Fart-gupp är en far-sot som sprider sig över hela vårt avlånga land. Det är dags att vi vanliga kommuninvånare tydligt visar att vi inte accepterar denna kommunala sponsring av bil-verkstäder!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaså du Sven-Ove, du har börjat skriva blogg! Ja det är ju trevligt att även vi äldre kan få komma till tals. Du gjorde möjligen inte rekryten på I 15 år 1956 under kompanibefäl Johansson? Där hade vi en Sven-Ove som var en jävel på att köra på gupp med häst och vagn! Johansson, det var en trevlig karl i det civila men han kunde minsann lära oss snorhyvlar att veta hut! Och inte tog vi skada av det inte!



Nog kan jag förstå att du ondgör dig över guppen och att din fru har ont i nacken och så som det är med sjukvården för oss äldre kan jag förstå att hon har ont. Men alla dessa vapenvägrare och narkomaner och suputer ska dom minsann hålla på och dalta med! Ingen ordning är det någonstans!



Bor du i ett område med många äldre? Då tycker jag att du gör rätt om du klagar. Där jag bor är det fullbelagt med slödder och huliganer och alla andra sorters ungdomar. Här tycker jag att de ska bygga fler gupp och helst gravar som bilarna fastnar i, sådana som de har i Norrköping där min bror bor. Om du trycker på den vänstra musknappen här under kommmer du till en "länk" som de säger, och där kan du läsa deras lokaltidining och artikel om bussgrav:



http://www.folkbladet.se/NyHeTeR/artikel.aspx?articleid=4102523



Gick det bra? Det är ju inte så lätt med datorer för oss äldre.



Sådana här bussgravar tycker jag att de ska bygga runt hela mitt bostadsområde! Djupa och vattenfyllda så de drunknar de små jävlarna som går omkring med kepsen bak- och fram och kör sportbil och tror att de äger hela kvarteren! Inte hälsar de och cigarett i mungipan har de som det sociala betalar!



Och nu håller de på och skaffar svart president i Amerikat! Vart är vi på väg? Snart har vi väl en här också!



Vänliga hälsningar Bertil Karlsson.

2008-11-05 @ 18:05:28
Postat av: Anonym

Jaså du Sven-Ove, du har börjat skriva blogg! Ja det är ju trevligt att även vi äldre kan få komma till tals. Du gjorde möjligen inte rekryten på I 15 år 1956 under kompanibefäl Johansson? Där hade vi en Sven-Ove som var en jävel på att köra på gupp med häst och vagn! Johansson, det var en trevlig karl i det civila men han kunde minsann lära oss snorhyvlar att veta hut! Och inte tog vi skada av det inte!



Nog kan jag förstå att du ondgör dig över guppen och att din fru har ont i nacken och så som det är med sjukvården för oss äldre kan jag förstå att hon har ont. Men alla dessa vapenvägrare och narkomaner och suputer ska dom minsann hålla på och dalta med! Ingen ordning är det någonstans!



Bor du i ett område med många äldre? Då tycker jag att du gör rätt om du klagar. Där jag bor är det fullbelagt med slödder och huliganer och alla andra sorters ungdomar. Här tycker jag att de ska bygga fler gupp och helst gravar som bilarna fastnar i, sådana som de har i Norrköping där min bror bor. Om du trycker på den vänstra musknappen här under kommmer du till en "länk" som de säger, och där kan du läsa deras lokaltidining och artikel om bussgrav:



http://www.folkbladet.se/NyHeTeR/artikel.aspx?articleid=4102523



Gick det bra? Det är ju inte så lätt med datorer för oss äldre.



Sådana här bussgravar tycker jag att de ska bygga runt hela mitt bostadsområde! Djupa och vattenfyllda så de drunknar de små jävlarna som går omkring med kepsen bak- och fram och kör sportbil och tror att de äger hela kvarteren! Inte hälsar de och cigarett i mungipan har de som det sociala betalar!



Och nu håller de på och skaffar svart president i Amerikat! Vart är vi på väg? Snart har vi väl en här också!



Vänliga hälsningar Bertil Karlsson.

2008-11-05 @ 18:07:40
Postat av: Sven-Ove

Jasså du Bertil, det var allt länge sedan. Jodå jag minns dig väl, mitt minne från ungdoms-dagarna är det inget fel på. Det var allt en fin tid vi hade på I15, under fast ledning av salig Johansson. Själv höll på att bli fri-skriven pga brytnings-fel och, enligt doktorerna, anlag för skolios, men gymnastikdirektör Schimmel skrev ett speciellt rekommendations-brev till staben. Han hade ju ett förflutet i det tyska militära, så jag tror brevet tog hus i helsefyr. Hursomhelst röck jag in i Maj -56, det var väl ett par tre månader innan du, om jag minns rätt?



Jag tänker ibland tillbaka på den tiden och minns den med glädje. Tänk bara på kamrat-skapet, den goda och närings-riktiga maten, vapen-vården och alla fagra jäntor som var så svaga för oss gossar i uniform. Det var tider det! (Hur det går till nuförtiden, med kvinnliga befäl och ned-skärningar, vill jag inte ens tänka på!)



Jag märker också att du har kvar dina starka åsikter om saker och ting. Jag minns ännu alla diskussioner vi hade på "luckan", som ibland slutade med att våra kamrater fick skilja oss åt... För det mesta var vi ju dock rörande överens!



Det vore roligt att höras av och kanske träffas och se vad tiden har gjort med oss. Eftersom Du, liksom jag, verkar ha anammat den nya tidens informations-teknologi, kan nå mig via e-post

01414545Svenove-telia.com (OBS! -tecknet ska vara snabel-a!)



P.S. Vad gäller Dina åsikter om trafik får Du tyvärr söka medhåll annorstädes. Jag tycker rättig-heterna för oss bilister blir mer och mer inskränkta för var dag som går. Du har väl inte gått med i miljö-maffian på gamla dagar? Själv har jag haft kör-kort sedan -61 och varit medlem i Motormännen i snart 40 år Den dag jag inte kan köra bil längre kan ni lika gärna kasta mig från ättestupa!



/Sven-Ove (107:an)



P.S 2 Det var tjusigt med "länk" i brevet. Hur gör man det?

D.S.

2008-11-06 @ 00:23:06
URL: http://svenove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0