Grattis Kalmar

Grattis Kalmar FF! Efter en tämligen ospännande final-match mot Halmstad får Kalmar bära titeln Svenska Mästare! Det hade man aldrig kunnat tro för tio år sedan. Jag har inga speciella band till staden i sig, även om min hustru Gun och jag besökt såväl Kalmar slott som Öland, men det är ytterst glädjande att ett lag från en mindre stad fort-farande kan matcha de stora klubbarna! Även om sporten inte är som förr, när de riktiga legendarerna, Gre-No-Li, spelade den mest utsökta fotbollen så finns alltså fort-farande hopp!
/Sven-Ove

Kommentarer
Postat av: Bertil Karlsson

Jaså du håller på Klamar du? Näe vette tusingen, nog tycker jag att Elfsborg var värdiga vinnare. Borås är en fin gammal textilstad, visst minns du väl Algots fabriker? "Säg Algots, det räcker" den reklamklyschan minns du väl? Fina sömmerskor hade de. Jag var ju till sjöss ett par år efter rekryten, det kanske du minns? Jungman var jag på ångbåten Tyra II. Och varje gång vi lade till i Göteborgs hamn åkte vi till Borås på kvällen och dansade. De där hamnflickorna i Göteborgs hamn, de var ena otuktiga fruntimmer, såna ville jag inte vet av. Förutom en gång så...nåja, det spelar väl ingen roll nu längre, det var ju så länge sedan...



Men sömmerskorna i Borås, det var ena fina fruntimmer som kunde arbeta för sig! Låg lön hade de och ackord men rätt för sig det gjorde de. Och på lördagkvällarna då vi dansade med dem... Jag minns dem ännu med saknad, Sigrid, Britta, Gunvor... Undrar om någon av dem är vid liv?



Så Elfsborg tycker jag skulle ha blivit svenska mästare. Och för det andra så höll ju även vår förre statsminister Ingvar Carlsson på Elfsborg. Så det där med Kalmar, nä, du Sven-Ove, nu får du ta och ge dig!

2008-11-10 @ 11:34:55
Postat av: Bertil Karlsson

Jo, du Sven-Ove, kan man ta bort såna här inlägg?

Jag blev ju lite ivrig här med Elfsborg och tänkte mig inte riktigt för... Du låter väl inga fruntimmer läsa det här? Det där med den där gatflickan i Göteborg slank med lite granna av misstag och frugan har inte riktigt kommit över det där än trots att det var så länge sedan... Så inte din kärring skvallrar till min fru? Vi pojkar ska väl få ha våra hyss i fred, trots att vi annars är anständiga. Jag var ju så ung och de äldre sjömännen skulle inviga en...ja...du förstår!



Men de där boråsflickorna, där handlade det bara om dans!

2008-11-10 @ 11:39:38
Postat av: Gunnar Odensson

Bertil, jag kan på min egen heder intyga att Boråsflickor inte bara håller på med dans, både förr och nyss.

2008-11-10 @ 17:01:30
Postat av: Gunnar Odensson

Sven-Ove, här trodde jag att jag skulle komma med en bra nyhet, men jag bet mig på det.



Se bara:



Sedan 1999 har Kvällsstunden också funnits på internet. Syftet med vår hemsida är delvis att ge icke-läsare en inblick i tidning, delvis att ge service till våra prenumeranter.



Så läste jag på deras så kallade hemsida (ja, tyst för mig själv), och blev glad att man kanske kunde tjäna den där dubbla guldtian man ändå lägger ut varje vecka.

Jag blev snuvad på den glädjen när klickade på det blåa där det stod att tidningen gick att läsa.



http://www.kvallsstunden.se/pdf/1.pdf



Försök du att bläddra till sidan nitton.



Nog för att Sympatiska Filip är rolig men detta tar ändå priset!



Efter att nu studerat texten ytterligare förstår jag att det är icke-läsare som ska titta på den, men det hjälper ju inte för de får ju bara en enda gås att titta på.



Jag begriper mig inte på teknic o data, det blir bara fel på tidningen.



Det är bäst att jag återupptar prenumerationen igen för då får jag alla sidor, men det kanske jag i och för sig aldrig fått för jag brukar bara läsa Sympatiska Filip ändå och räknar inte de andra sidorna så noga.

2008-11-10 @ 19:41:23
Postat av: Gunnar Odensson

P.S.

Den där Gren-Olle du skrev om, var han verkligen en legendar?

2008-11-10 @ 19:45:46
Postat av: Sven-Ove

Bäste Gunnar!



Jag instämmer till fullo i dina klagomål ang. Kvällstunden. Det är väl ingen som vill ha en tidning man inte kan bläddra i? Obegripligt om du frågar mig!

Mvh:

/Sven-Ove

2008-11-10 @ 23:05:32
URL: http://svenove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0