DATOR

IDAG HAR JAG ÄNTLIGEN FÅTT DATOR INSTALLERAD, SÅ NU KAN JAG SKRIVA MINA INLÄGG DIKRET I BLOGGEN  . SNART KOMMER JAG OCKSÅ SKRIVA IN NÅGRA GAMLA INLÄGG SOM BARN-BARNEN ÄNNU INTE HUNNIT LÄGGA IN. MINA BARN-BARN HAR GJORT ETT FANTASTISKT JOBB. DE KAN JU ALLT OM SÅDANA HÄR MASKINER OCH HAR HJÄLPT MIG MED ALLT FRÅN INKÖP TILL IHOP-KOPPLING. DET ÄR LITE KOMPLICERAT MEN RENT FANTASTISKT DET HÄR MED INTER-NET.  I EFTER-MIDDAG HAR JAG BL.A. SETT HELA VM-FINALEN 1958 SVERIGE-BRAZILIEN. HISTORIENS VINGSLAG ÄR NÄRVARANDE! JAG MInns hur jag som 20-åring satt på sandins med lennart och bosse och tittade på caféets svart-vita 20-tummare tillsammans med hela byn. det var trångt om saligheten och varmt men jösses så spännande det var! det var så mycket folk att både zingon och radio-kakan sålde slut redan innan halv-tid.  jag tycker synd om dagens ungdom som missat detta! nu ska jag stänga av och vila, för imorgon gäller det att vara pigg och utvilad, då ska nämligen jag och hustrun åka till köp-templet i linköping för inköp av gardiner och lite annat till inredningen. jag har påpekat att vi redan har dugliga gardiner, men hustrun vill promt köpa nytt och förnya. jag ska också passa på att gå till claes olsson och köpa papper till datorn, buntband och en sax. bussen avgår 06.45 så nu säger jag: god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0