Hans Majestät tar parti

Såg precis på nyheterna att vi varg-motståndare har fått Kungen på vår sida! Det är glädjande att höra hans Majestät så tydligt uttrycka oro för rov-bestarnas utbredning i Mellan - och Sydsverige. Detta om något borde väl få Länsstyrelsen att ta reson och en gång för alla utrota denna ohyra, eller åtminstone förpassa de kvar-varande individerna till Skansen.

Själv är jag inte mycket av en friluftsmänniska, även om jag i min ungdom var en hängiven ornitilog. Min hustru Gun däremot rör sig mycket i skogs-områden, speciellt under svamp - och bärtider. Jag har även en del släkt och bekanta som är bosatta på landsbygden, bl.a. i Värmland och delar deras oro för vargens utbredning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0