Lös-the i påse?

Såhär på höst-kanten kan det vara både gott och välgörande med en kopp thé. För det mesta dricker jag kokkaffe, men just höst-tider är thé-tider tycker jag. Min hustru Gun däremot är en hängiven thé-drickare. Det har förmodligen att göra med ett besök i England hon gjorde som ung, för där dricker man ju thé i tid och otid.

Mitt favorit-thé är English Brekfast, det är alldeles lagom starkt och har man dessutom i lite mjölk så slipper man halsbrännan som annars alltid kommer som ett brev på posten vid thé-drickande. Min hustru köpte för någon vecka sedan hem en ny sorts thé-påsar med just denna flavör. Påsarna var av ny modell, triangelformade, ungefär som Festis såg ut när barnen var unga, fast såklart mindre i omfång. Det var inget fel på théet, faktum är att det var riktigt gott. Det jag vänder mig mot är marknadföringen. Företagets slogan är "lös-thé i påse". Det är ju fullkommligt häpnadsväckande att man får marknadföra på detta vis! Självklart är allt påsförpackat thé pås-thé. Jag har förstås skrivit brev till företaget i fråga och påpekat det absurda i deras marknadföring. Jag väljer här att inte namnge förtaget, då jag inte tycker de gjort sig förtjänta av gratis-reklam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0