Snusk på pizzeria

Usch och fy! Läste i dagens tidning att man omgående stängt en av stadens pizzerior p.g.a. bristande hygien. Man har skött disken i duschrummet och låtit råttor springa runt bland ingredienserna! Jag har länge misstänkt att dylikt snusk försegår på dessa ljus-skygga inrättningar och är alltså inte förvånad, icke desto mindre chockad (och tämligen förundrad över att dessa "restauranger" har en stadigt ökande kund-krets).

Jag besökte själv en pizzeria vid ett besök i huvudstaden under tidigt 70-tal och har sedan dess hållt mig borta från dem. Något värre har jag aldrig smakat! Att på detta sätt blanda allehanda ingredienser på en stor bröd-skiva och värma dem i ugnen, är enligt min mening inget för svenska magar. Man kunde inte ens få ett glas mjölk till måltiden utan tvangs dricka socker-vatten. Dessutom åt flera av gästerna sina bröd-stycken med händerna, förmodligen utan att ha tvättat dem först.

Nej, jag tror att händelser som denna kan få allt fler människor att inse att svensk husmanskost är överlägsen vad gäller kvalitét, smak och hygien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0