Välkommen till min nya blogg!

Jag heter Sven-Ove och bor i en mindre stad i Östegötland. Mina barn-barn gav mig denna sk "Blogg" i 70-årspresent och jag har förstått att det är ett forum att dryfta sina åsikter i, och åsikter har jag många. Jag skriver regelbundet insändare till lokaltidningen om sådant som upprör mig, och är inte sen att påtala för folk när deras beteende går utanför ramen för hyfs och konvenans.

På min fritid, som sedan pensionen blivit starkt påtaglig, är jag engagerad i det kommunala föreningslivet, bla i jazz-klubben där jag suttit som suppleant sedan 1968 och i fotbollsklubben. (Har inte missat många hemmamatcher sedan 1974.)

Min yrkeskarriär inledde jag vid 15 års ålder, 1953, vid stadens största verkstadsindustri. Jag arbetade som busspojke några hårda år. Såsmåningom fick dock förman Leonardsson upp ögonen för mig och lät meddela direktionen att "Sve-Ove minsann har läshuvud" och man lät mig genom företagts försorg ta Hermodskurser i grundläggande teknik och fysik. Detta ledde till att jag fick alltmer ansvarsfulla positioner och vid min pension var jag själv förman med ansvar för företagets maskin-park.

Min hustru Gun och jag har precis sålt vårt egnahem, i vilket vi bott sedan 1963, och flyttat till lägenhet. Det känns väldigt praktiskt att slippa all snö-skottning och annnat som gör villaägarens vardag till ett gissel. Vi har fin utsikt på 7:e våningen och hiss finns såklart.

Detta lite kort om mig själv! Jag planerar att berätta mer såsmåningom. För närvarande skriver jag på maskin och mina barn-barn överför detta till dator. Jag har dock planer på att själv skaffa en dylik maskin och lära mig skriva in texten direkt, så jag slipper ligga någon till last.



Mvh:
/Sven-Ove P 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0