En svensk tiger?

Äntligen tycks regeringen ha vaknat vad gäller för-fallet av det svenska försvaret. Åter-igen är det hr. Björklund som tar bladet från munnen och säger det vi alla har tänkt de senaste femton åren. Det krävdes tydligen en rätt-fram militär för att föra upp frågan på bordet!

Man får hoppas att den allmänna värn-plikten också åter-införs. Som det är nu får ju inte ens våra lämpligaste gossar en chans att lära sig strida! Genom att låta alla göra värn-plikten skulle vi också göra stora samhälls-vinster genom att strama upp och göra riktiga män av det stora antal ungdomar som lider av kriminell belastning, allmän slö-het och könslig för-virring! Det vore också på sin plats att upp-rusta Lotta kåren och låta de flickor som vill hjälpa till i försvaret ingå där, istället för att som nu, ut-göra en distraktion för de in-kallade gossarna!

Kommentarer
Postat av: Ludvig Emanuel Gottfridsson

Det är lite att fundera på, det där med Lotta-kåren. Min första reaktion, är att quinnan inte är af naturen skapad att ingå i försvarsmakten, annat än som bilder på in-sidan av de menigas persedel-skåp. Hur skulle det se ut om alla kjoltyg plötsligt skulle vilja bli Lottor? Det skulle bli all-deles vimsigt. Dessutom är ju quinnan i huvudet skapt på ett sådant sätt att hon o-medelbart förlorar eventuell förmåga att tänka någor-lunda klart i skarpa lägen.

Nej, jag tror på allmän värn-plikt, och med allmän menar jag för alla män!

2009-01-25 @ 15:21:39
Postat av: Sven-Ove

Jag har full respekt för dina tanke-gångar i detta ämne Ludvig. Icke desto mindre måste vi dra oss till minnes de brittiska Lottornas ena-stående in-satser under andra världs-krigets senare skede, då t.o.m. flera av dem agerade piloter med uppdrag att bomba det tredje riket. Så långt skall vi väl inte behöva gå här i Svedala, men Lottorna kan göra en god insats som "mark-service", tex genom att ombesörja lagninga av uni-former, mat-lagning och andra passande upp-gifter som är till hjälp för de in-kallade!







//S-O

2009-01-25 @ 15:29:02
URL: http://svenove.blogg.se/
Postat av: Bertil Karlsson

Här måste jag hålla med Sven-Ove. Utan lottor vinner man inga krig! Jag tror med respekt för Emanuelssons ålder, att han blandar ihop lottor med dagens kvinnor i uniform.



Lottor ska hålla sig till det kvinnan passar för, markservice, matlagning och sjukvård. I ett krig får även vinnaren stå ut med sårade, och dessa ska kvinnorna ta hand om. Däremot, kvinna med gevär en fasa!



Dessutom tror jag, och vet, att stridsmoralen höjs om de unga svennarna har något vackert att titta på.



Det sista menade jag som ett skämt.

2009-01-26 @ 19:01:07
Postat av: Gustaf Stafhade

Mycket fina tankar och idéer du har, vill se mer från dig Sven-Ove! Kanal lokals nedläggning är verkligen hemst, håller till fullo med dig på den punkten.

2009-01-29 @ 15:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0