Kanal Lokal

I torsdags slog jag mig som vanligt ned i fåtöljen för att avnjuta ett avsnitt av Minnenas Östergötland på Kanal Lokal Östergötland. (Denna program-punkt är en av mina absoluta favoriter. Här visas all-sköns film om Östergötland, händelser och före-teelser som utspelade sig förr helt enkelt. Bl.a. har man visat första-maj-paraderna i Motala på 70-talet, en film om smeden i Kinda och skol-filmer om Skänninge, Vadstena och Finspång.)

När jag knappade in kanalen fanns ingen bild. Efter att ha ryckt lite i sladdarna och startat om blev resultatet detsamma. Jag ringde min dotter-dotter Nathalie för att få hjälp och döm om min förvåning då hon meddelade att kanalen har lagts ned!
 
Tydligen beror det på det dåliga ekonomiska klimatet. Kanalen är ju beroende av reklam-intäkter. Det är fruktansvärt att detta ska drabba oss, fram-för allt äldre, östgötar! Vi blir utan många trevliga program p.g.a. detta; Det gröna Östergötland, Veckans Veteran, Hjärn-verket, Minnenas Östergötland m.fl.

Kommun, län och lands-ting: ta ert ansvar och gå in ekonomiskt och stötta Kanal Lokal! Vi är många, speciellt äldre, som kommit att upp-skatta denna lokalt förankrade eter-mediainstitution!



//S-O

Kommentarer
Postat av: Ludvig Emanuel Gottfridsson

Lagt ner? Katastrof, jag trodde att jag hade hamnat i radioskugga, eller att den svenska vintern, som numera endast bestå af dimma och sommarsnö (regn), gjorde att programmet hade svårt att leta sig fram till min apparat. Vem bär ansvaret för detta?

2009-01-25 @ 15:12:57
Postat av: Sven-Ove

Det torde vara den s.k. "marknaden". Man kan ju bli plan-ekonomist för mindre!

2009-01-25 @ 18:47:55
URL: http://svenove.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är det här ett dåligt skämt?

2009-01-25 @ 22:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0