Knark-propaganda

Jag brukar inte följa Debatt i SVT nuförtiden, sedan den vänster-extreme och ytterst subversive Josefsson tagit över programledar-skapet. I Sivert Öholm hade SVT en rutinerad och väl-artikulerad moderator. Det är en skam att han inte fick vara kvar!

Hursom-helst fastnade jag ikväll fram-för repriseringen av förra veckan av-snitt (jag brukar vanligt-vis se "Det Gröna Östergötland" vid denna tid, men Kanal Lokal har tydligen försvunnit för gott!) och hamnade mitt i en debatt om droger och "konstnärs-skap". På de drog-liberalas sida fanns en pojk-spoling, inte mycket äldre än tjugo, som på-stod sig vara musik-artist och lystrade till namnet Kerup(?).

Uppen-barligt påverkad av något pre-parat sjöng han drogernas lov och var upp-rörd över att han nästan blivit gripen i samband med en musik-gala. Det är ju SJÄLVKLART att ordnings-makten skall lagföra alla dessa narkomaner, vare sig de är s.k. artister eller bara vanliga knarkare! Om det varit direkt-sändning hade jag direkt ringt narkotika-polisen och bett dem gripa honom! Även några konst-studerande flick-snärtor talade om drogernas betydelse för "kreativiteten" och de konst-närligas själsliga lidanden. BAH! säger jag - lite vanligt hårt kropps-arbete skulle göra susen för dessa miss-anpassade individer.

Det är uppen-bart, inte minst med tanke på vilken tal-tid dessa flummare fick, att Josefsson själv är drog-liberal. Detta hade aldrig hänt under Siverts ledning! Åter-insätt honom genast som ledare av programmet!



//S-O


Kommentarer
Postat av: Bertil Karlsson

Där har vi åter igen problemet. Redan vid mönstringen uppdagas det vilka som knarkar men hur gör man nuförtiden när ungdomen inte ens mönstrar? Jag bara frågar!

2009-01-30 @ 11:39:46
Postat av: Ludvig Emanuel Gottfridsson

Det var bättre på min tid. Då kunde man hos den lokale apotekaren mot en smärre summa pengar under disken få bantningspiller med så mycket am-fetamin att inget "knark" behövdes. Vidare saluförde samme man så-väl meska-lin som eter. Nej, jag håller med S-O äfven här (och äfven Bertil, för en gångs skull).

2009-01-30 @ 19:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0