Terror i Svedala

Nyårs-aftonen firade jag och min hustru, Gun, på tu-man-hand i lägenheten. (Egentligen skulle vi firat med min gamle barndoms-kamrat Gunnar Karlsson och hans "nya", men de blev tydligen svårt förkylda.)

När man är så gammal som jag är nyår inget märk-värdigt direkt, men lite mysigt försökte vi i alla fall göra det, Gun och jag. 17.30 intog vi för-rätten; toast skagen med mousserande vin, sedan följde huvud-rätt (helstekt fläskfilé med ananas och potatis-gratäng) och efter-rätt (ungs-värmda päron med smält After-Eight). Till detta drack vi ett gott spanskt rioja, samt lite sherry till kaffet. Sedan för-flöt kvällen fram-för TV:n med bl.a. Grevinnan och betjänten samtFalkenbergs-revyn (roligaste revyn sedan Poppe!).

Vid 12-slaget gick vi ut på balkongen för att bevittna fyrverkerierna. Jag tänkte samtidigt passa på att ta några kort på de-samma med min nya digitala kamera. Precis som jag står och skall fotografera en raket, smäller det till uppe på balkongen. Det är någon ill-dådare som har skjutit en raket mot oss! Jag blev så per-plex att jag tappade kameran (vi bor på fjärde våningen!). Genast rusade jag ner för att få tag i personen, men givet-vis hade de flytt fältet när jag kommit ner. Sedan fick jag leta en bra stund för att hitta kameran, men återfann den till slut på toppen av en snö-hög. Åter-kommen till lägenheten ringde jag och gjorde en polis-anmälan för allmän-farlig vårdslös-het (jag hade hellre velat ha det till dråp-försök, alternativt försök till grov miss-handel, men det gick tydligen inte enligt konstapeln).

Detta var ju ett snöpligt slut på en annars lugn och trevlig kväll, men det verkar i alla fall som att kameran har klarat sig o-skadd!

//S-O

Kommentarer
Postat av: Bertil Karlsson

Ja det var ju förstås tråkigt det där med raketer och jag hoppas att inte din kära Gun blev alltför förskräckt, jag vet ju att hon, hur ska jag nu uttycka mig...haft lite besvär med nerverna under åren. Ta inte illa upp!



Nej, huligandåd, det ska vi givetvis inte stödja! Men tror du att din balkonghuligan till granne har gjort rekryten? INGEN, jag upprepar, INGEN som har gjort rekryten under ansvariga befäl handskas så vårdslöst med sprängmedel! Det är då konstigt med dessa vapenvägrare att de ändå ska vara på allt och pilla med ämnen som de inte begriper ett skvatt om! För jag utgår från att han var vapenvägrare, så illa som han skjuter!

2009-01-07 @ 18:42:13
Postat av: Bertil Karlsson

Och så en sak till Sven-Ove:



Ska du inte ta och kräva att de inför riktigt kokkaffe i affärerna, du som kan handskas med pennan! Nu finns det elbrygg och obrygg och påskbrygg, nej det var visst öl det... Men redigt kokkaffe tar de ju knappt in i affärerna längre. Vår lokala Ica-handlare lägger ner sitt sortiment eftersom han säger att det bara är jag och frugan som köper av honom.



Dotterdottern hon dricker sån där latteblask (jag tror att det är melittakaffe med mjölk) med sina studentkamrater säger hon. Inte begriper den nya generationen sig på kokkaffe! Annars är det en fin flicka, varken röker eller spritar gör hon!

2009-01-07 @ 18:49:34
Postat av: Anonym

Min hustru, Gun, tycker det är så besvärligt med kok-kaffe, så vi har skaffat en sån där perk-olator. Jag tycker det har sina för-delar, inte minst blir det sump även i dem! Du kanske ska prova?

//S-O

2009-01-09 @ 02:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0