Borta-varo

Jag har fått många e-poster den senaste veckan, som undrar var jag håller hus och om jag slutat dela med mig av mina tankar och åsikter. Saken är sådan att jag drabbats av influensan. Min födelse-dag firdes hos min dotter Britt-Mari i Mantorp, vilket blev en riktigt trevlig till-ställning. Dock befann sig där ett fler-tal små-barn. Någon av dessa måste varit infekterade, då de alla var snoriga och hostade ymnigt. Trots att jag försökte undvika de små, måste de ha smittat mig!

Ett par dagar efter födelsedags-festen vaknade jag med huvud-värk och feber. Jag kontaktade genast min hus-läkare, dr. Stephansson och bokade tid för under-sökning. Han fann efter veder-börliga prover att det mycket riktigt rörde sig om influensa. Några direkta medikamenter kunde han inte erbjuda. Influensa-pulver är tydligen icke gång-bart längre (vilket jag finner förvånande, då jag vill minnas att det florerade olika pulver på 40- och 50-talen som hade god effekt vid liknande symptom.) Dock ordinerades jag Albyl (mot värk och feber) samt Otrivin Comp (mot snuva).

Nu tycks det värsta ha släppt och jag har t.o.m. tagit en kortare promenad i förmiddags, vilken kunde ha slutat riktigt illa, då snö-röjningen i vår bostads-förening är under all kritik... Jag har klagat hos styrelsen och lovar uppdatera er läsare så snart nå

Kommentarer
Postat av: Ludvig Emanuel Gottfridsson

Skönt att höra att det är bättre. Om du får en efter-släng av influensan så tror jag att Odd-Ivan, som redan på den tiden, 1940- och -50-tal, var en stor förespråkare av nämnda pulver, fort-farande har ett rejält lager under sängen i sitt pojk-rum, där han åter-igen har flyttat in efter sina många år på de sju-åtta hafven. Dess-utom har han under dessa år köpt med sig hem en större mängd medikamenter från länder som inte har samma rigida medicin-lagstiftning som vårt eget. Men det tror jag att det är bäst att vi håller en smula hemligt, det är ju inte mening att Kreti och Pleti, Tedde och Pebbe, ska hålla Odd-Ivan vaken om nätterna bara för att de har åkt på en smärre snufva.

2009-01-23 @ 18:18:13
Postat av: Willy Persson

Hej Sven-Ove!

Stötte på din blogg via en sökmotor, då jag letade efter DYMO-apparater.



Tack för trevlig läsning! Verkligen glädjande att stöta på en annan senior på datanätet. Vi är sannerligen inte många!



Jag läser att du nyss tillfrisknat från influensan. detta glädjer mig. Titta gärna in på min egen blogg: www.willysvardag.blogspot.com



Med vänlig hälsning

Willy Persson

2009-01-23 @ 18:46:00
URL: http://willysvardag.blogspot.com
Postat av: Willy Persson

Hej Sven-Ove



Har tagit emot ditt meddelande och försökt sätta mig in problematiken. Själv är jag en absolut novis vad gäller datorer men jag konsulterade min brorson i ärendet. Han menar att du behöver ett gogel-konto för att lyckosamt kunna lämna kommentarer. För att införskaffa ett sådant behöver du en epostadress. Såvitt jag förstår är du redan innehavare av en sådan?



Önskar jag kunde hjälpa dig ytterligare. Lycka till!



Med vänlig hälsning

Willy

2009-01-24 @ 14:12:11
URL: http://www.willysvardag.blogspot.com
Postat av: Sven-Ove

Jaha. Jag skall konsultera min dotter-dotter Nathalie i ärendet. I helgen är hon på någon rock-konsert i Stockholm, jag fruktar att hon håller på att överge sitt kära drag-spel. Synd, hon är mycket begåvad och har en väl in-övad reperoir av drag-spels-klassiker! Hursom helst kan hon förhoppnings-vis kan hon hjälpa mig till veckan.

//S-O

2009-01-24 @ 15:48:20
URL: http://svenove.blogg.se/
Postat av: Bertil Karlsson

Trevligt att du har kryat på dig, Sven-Ove.



Själv har jag ett recept som aldrig sviker: när jag känner mig krasslig kokar jag en panna kaffe, kokkaffe ska det vara och kokhett likaså. Sedan tar jag en stor kopp, två skedar socker och en skvätt brännvin, möjligen två. Sedan lägger jag mig och vilar. Och förkylningen försvinner som i ett nafs.



Brännvin är ett gift, men vänjer man inte kroppen vid för stora doser, tar giftet tillsammans med det heta kaffet kål på den envisaste bacill.

2009-01-26 @ 18:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0