Skanner-apparat

Min dotter-dotter, Nathalie, som är mycket kunnig i data-frågor, erbjöd mig i helgen att köpa hennes gamla s.k. skanner till ett mycket förmånligt pris. Jag var till en början skeptisk, då jag har dåliga er-farenheter av att koppla in nya sladdar och liknande i datorn, men när hon förklarade att det är en slags kopierings-apparat såg jag snart nyttan av en dylik makapär, speciellt som jag härom dagen hämtade upp mina klipp-böcker, där jag samlat viktiga tidnings-klipp från mitt liv. Jag hoppas få lite hjälp att komma igång med kopierandet så att jag snart kan dela med mig av dessa klipp, samt att jag ska kunna kopiera in gamla kvitton, offerter, menyer och liknande som nu ligger och tar stor plats i källaren!

Skannings-apparat, väntar bara på att bli in-kopplad i datorn!

Detta är min nya skannings-maskin!

Kommentarer
Postat av: Ludvig Emanuel Gottfridsson

Ja, det äro en finurlig maskin å min ära. Jag kunna icke-lunda ut-lista huru den funktionera, men ett vänligt in-ställt frun-timmer å vårt folk-bibliotek hjälpte mig använda en dylik en gång. Grattis till fyndet, du stack väl åt dotter-dotter Nathalie en sådan där fem-hundring för maskinen och besväret? Äntligen får du ordentlig nytta av din dokument-förstörare, när nu allt digitaliseras. Synd bara att du hann sälja villan, och att din hustru, Gun, blefvo tvungen att bära alla de tunga kartongerna med ert livs dokumentation från källaren i nämnt hus till vinds-kontoret i det nya flerbostads-huset. Men som tidigare sagts, äfven fruntimren behöfva motion.

2009-05-29 @ 17:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0