Fet-tisdag

Som traditionen bjuder bjöd jag idag min hustru, Gun, på semla och kaffe på kaféet i Gallerian. Detta är en tradition vi haft ända sedan barnen flyttade hem-ifrån. Det är också en kompromiss, då Gun gärna vill fira Alla-Hjärtans-Dag, något som jag tycker är ett onödigt på-fund av giriga handlare. Semmel-traditionen där-emot tycker jag är en viktig del av vårt kultur-arv! Vi kom helt enkelt överens att slå samman dessa båda hög-tider, då de sånär samman-faller i tid, till gagn för oss båda.

Hursomhelst gick vi till fiket där det fanns semlor en masse. Själv före-drar jag så klart "het-vägg", men jag vet sedan tidigare år att de o-gärna serverar den på kaféet. Vi beställde var sin lyx-semla med kaffe och när jag skulle betala fick jag en smärre chock: 24 kronor styck! Detta är horribelt för en bulle med lite grädde och o-äkta mandel-massa! Jag höll för-visso god min och betalade, men nästa år får allt Gun baka egna vete-bullar!


Het-vägg: att föredra vad semlor an-belangar!

//S-O


Kommentarer
Postat av: Bertil Karlsson

Det var värst! 24 Kronor! Numera när inte ungdomarna är med i facket kan det ju inte gå till några höga löner? Och skatten har de ju sänkt. Och inte kan mjölet och den konstgjorda grädden vara så dyr?



Jag tror att du har blivit lurad! Det är inte lätt att vara pensionär i ett samhälle som saknar heder!

2010-02-17 @ 04:47:15
Postat av: Ludvig Emanuel Gottfridsson

Sjelf låta jag all-tid Märta bjuda å söt-saker, som jag låtsas icke tycka om. Å så mvis få jag äta en mycken-het, utan att det kosta skjortan. Men du du och din hustru, Gun, ha väl gemensam ekonomi, då ni ju äro giftade, så den gubben gå väl icke.

2010-02-17 @ 18:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0