Ronald Fasth

Någon vecka före jul hade jag, till-samman med några bekanta, tänkt åka till Jönköping och delta i demonstrationerna till stöd för Ronald Fasth, vilken stod å-talad för miss-handel av en yngling i 13-årsåldern. Min ischias gjorde sig dock påmind och dr. Stephansson har rekommenderat mig att inte ta längre bil-turer då detta in-träffar. Hursom-helst samlades på torget ett hundra-tal, främst från Sveriges Pensionärsförbund, som ville visa sitt stöd för Ronald, samt uppmärksamma politiker och allmän-het på dagens ungdomars ohyfsade sätt samt bristande respekt för den äldre generationen.

För er som till äventyrs inte känner till rätts-fallet, saxar jag här en bit från "Veteranen.Se":

"Som veteranen.se tidigare har berättat uppstod bråket i samband med att Ronald Fasth såg pojken cykla på banor vid Folkets parks minigolfbana i Värnamo. Ronald Fasth blev upprörd och sade till pojken att sluta.
När han då blev kallad gubbjävel slog han till pojken över kinden. 13-åringen polisanmälde Ronald
Fasth."

Pojken hävdar dock att han kallat Ronald vid detta o-kvädningsord först EFTER den s.k. misshandeln (vilken inte renderade i några som helst fysiska men!). Som vanligt i det svenska rätts-systemet klarade sig ill-dådaren undan något som helst straff, medan Ronald dömdes till dags-böter á 3000 kr (förmodligen mycket kännbart för en pensionär!).

Jag ser Ronald som en hjälte och förgångs-figur i hur vi skall upp-fostra och tilrätta-visa o-hyfsad ungdom. Vi pensionärer har fått nog av o-kvädningsord, pojk-streck och mössor inom-hus (och kalsonger i badhusen med, för den delen)! Jag hoppas att detta fall får allmän-heten och fram-för allt skolan att vakna upp och inse att vad ungdomarna behöver är disciplin och åter disciplin!


Ronald Fasth: hjälte och offer!


Kommentarer
Postat av: Therese

Det ryser i mig när jag läser dethär. För mig är det helt obegripligt hur någon kan resonera på detta vis. Instingtivt känner jag stor olut för dig, men samtidigt är jag mån om alla människors intigritet och lika värde. Det finns tydlig forskning på att våld föder våld. Att ha levt ett liv i 70 år och ändå inte förstå att sverge vilar på lagar och som måste följas av alla är för mig helt obegripligt. Ingen kan någonsin ta sig rätten att tillrättavisa en annan människa med våld, speciellt inte ett barn. Man slår aldrig någon, man slår aldrig, ALDRIG ett barn. Vad är det för samhälle du strävar efter? Ett samhäller där var och en kan aggera fritt utan att bry sig om lagen? Där man skapar sina egna lagar och regler?

Komihåg att barn gör inte som vuxna säger utan som vi gör!

2010-04-10 @ 08:44:42
Postat av: Officer

Instämmer fullständeigt med föregående Therese. Fundera på vad dina åsikter kan få för konsekvänser.

2010-04-29 @ 15:10:45
Postat av: H. Severin

På min tid fick vi knoddar en bassning då och då, och det tog vi inte skada av. Stå på Dig S-O.

2010-04-29 @ 20:45:43
Postat av: Ludvig Emanuel Gottfridsson

Några ut-drag ur "Therese"'s inlägg (F.ö. skall det nog vara "Thérèse", med rättningar:



"Det ryser i mig när jag läser dethär."

Jag ryser, eller det kryper i mig. Sjelf skrifva jag ju "Jag rysa" då jag är emot språk-förfulning.



"Instingtivt känner jag stor olut för dig,"

Instinktivt, samt olust.



"sverge"

Sverige, med stort S och ett i.



"samhäller där var och en kan aggera"

sam-hälle, samt agera.



En tillrätta-visning med pek-pinne å fingrarne vid varje stav-fel, som jag sjelf ut-delade till S-O och äfven Harald "Böjen" Severin, hade nog lärat dig. Nu få du, i vuxen ålder, stå med skammen att icke riktigt kunna. In-fördes skol-agan, skulle dina egna barn icke behöva gå i-genom lifvet med samma skam-känslor som du sjelf.

2010-05-05 @ 15:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0