Student-"firande"

Jag råkade vara i centrum i affärer, när årets studenter medelst traktorer och släp färdades genom vår stads gator. Ungdomlig glädje och iver tycker jag mig vanligt-vis kunna ha över-seende med, men här var det ett fruktans-värt liv. Det skreks från vagnarna och ljud-vallen måste ha sprängts ett fler-tal gånger av den monotona "disko-musik" som verkar vara så populär bland de unga nu-förtiden.

Det bar sig hursom-helst inte bättre än att jag blev ned-sprutad av mousserande vin av några ill-dådare som var skapligt i hatten, redan kl. 14.00 på dagen. Jag gjorde mitt bästa för att komma ifatt dem och säga dem några sanningens ord, men folk-massan var tät och min ischias gjorde sig påmind. Till råga på allt lägger en karl, som tydligen var förälder till någon på denna vagn, handen på min axel och säger "Lugna ner dig ett par hekto far-far och låt grabbarna ha lite roligt." Jag är vanligt-vis en frid-sam person, men smockan hängde nu i luften! Det var tur att min hustru, Gun, gick emellan och hindrade mig att utdela en rejäl rallar-sving!


Jag tycker det är bedrövligt att det skall få gå till på detta vis. Fylleri och svin-aktigt beteende mitt på blanka för-middagen! Ytterligare ett bevis på den svenska skolans totala för-fall och lärar-kårens totala o-förmåga att ingjuta respekt och hålla ordning bland studenterna!Fler borde följa Stockholms Stads exempel och förbjuda den här idiotiska traditionen med kortege genom tätt-bebyggt område!


Studenter från den gamla goda tiden!


Kommentarer
Postat av: Ludvig Emanuel Gottfridsson

Det är nog för-färligt, som det ha blifvat, men vad ha du sjelf fått för sov-vanor på äldre dagar, när du kalla kl. 14.00 för mitt å blanka för-middagen?

Så här anse jag att dygnen äro in-delade. Detta är genomarbetat för absolut största effektivitet:

Morgon: 01.30-05.00

Förmiddag: 05.01-09.00

Dag: 09.01-16.00

Efter-middag: 16.01-19.30

Kväll: 19.31-23.00

Där-å hålla vi natt, tills morgonen åter börja.

2010-06-16 @ 10:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0