Kultur-pengar

‎"En miljard till kulturen är en miljard mindre till folket!"
I Lena Adelsohn-Liljeroth har vi äntligen fått en kultur-minister som inte skräder orden! Ofta när jag talat med mina bekanta och min hustru, Gun, har jag ond-gjort mig över det slöseri med resurser som kultur inne-bär. Här är vi i skriande behov av bandy-hallar, bättre plogning av trottoarer och skatte-lättnader för oss pensionärer, samtidigt som stat och kommun full-kommligen öser ut pengar på tavlor som ingenting före-ställer, sodomistiska foto-utställningar och projekt där ungdomar pratar istället för sjunger till mono-ton dunka-dunka-data musik (kallas för "rapp").
Det är skönt att någon vågar stå för den lilla människans å-sikter! De s.k. "kultur-arbetarna" borde ta sig ett riktigt jobb och inte flumma runt och dränera sam-hället på resurser. Varför inte ta hela kultur-budgeten och ge till idrotts-rörelsen, som ju har så dålig ekonomi. Då kanske det kunde bli lite pli på ungdomen. Efter tio rundor runt fotbolls-planen är det ingen som orkar gå ut och krossa rutor och föra o-väsen! En s.k. win-win-situation!
Kultur-ministern
Lena Adelsohn-Liljeroth. En kvinna med ruter!
//S-O

Kommentarer
Postat av: Ludvig Emanuel Gottfridsson

Jag ha ju all-tid tyckat som Greven på Herrborum Stenbock, att det är bra med quinnor i parla-mentet, då de kunna sköta kaffe-kokning, och upp-snyggning af lokaliteterna, samt vara något att hvila ögonen å, under de långa natt-manglingarna, där männen fatta de viktiga besluten. Det sist-nämnda kunna Fru Adelsson-Liljeroth passa till, om hon klä sig å ofvan visat sätt. Detta är dock icke passande för en giftad quinna, och jag hvilja nog höra, vad Hr. Adelsson tycka om detta. Men i sak hålla jag naturligt-vis med.

/Magister Gottfridsson

2011-01-26 @ 13:32:07
Postat av: Anonym

Hej-san Sven-Ove, jag hoppas detta inlägg är ett skämt.

2011-01-27 @ 11:04:13
URL: http://peaceoutpeople.blogg.se/
Postat av: Ludvig Emanuel Gottfridsson

Hur mena du nu, Fröken Paula? Man skämta icke om politiken. Eller fråga du, därför att folk icke tar din blogg å all-var, och du ofta få frågan sjelf?

2011-01-28 @ 17:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0