Päron-träd

Ett antal handlings-kraftiga seniorer i Kumla har med erfaren-heten och ålderns rätt sågat ner ett päron-träd in-vid ett kommunalt s.k. "Kinder-garten". De deltog i en av PRO arrangerad kurs i att beskära träd (en kurs jag för övrig själv gått hos min lokala PRO-förening. Den var mycket läro-rik.)

Detta blev härom dagen riks-nyheter, då barn-flickorna och barnen på Kinder-garten blev mycket upp-rörda över det hela.
Jag tycker det är befängt! Har dessa er-farna seniorer, dess-utom till-sammans med sin kurs-ledare, som är en mycket kunnig arborist (jag känner honom mycket väl sedan barns-ben), kommit fram till att detta frukt-träd är värde-löst, ur vilken aspekt det nu vara månde, så borde de istället tacka dem.
Små barn skall inte uppe-hålla sig vare sig invid eller i träd ur säkerhets-synpunkt. Jag hoppas att deras "fröknar" fått lära sig det i den ut-bildning som nu-förtiden krävs för att ta hand om de små. (På min tid behövdes minsann ingen ut-bildning för detta. Snart krävs väl akademisk examen för spring-schasarna!)

Resterna av det debatterade päron-trädet
LÄNK TILL "NYHETEN" I SIN HELHET:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=4371187
//S-O

Kommentarer
Postat av: Ludvig Emanuel Gottfridsson

Detta ska icke få tystas ned! Jag vet en hel mängd träd, som bör gå samma öde till mötes. Jag är beredd, att taga saken i egna händer, precis som de så rådigt gjort i Kumla.

2011-03-04 @ 20:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0